Ballerina skørt til Emma

image

Jeg elsker Alma skørtet fra Kvalitid.dk – og så er det til og med en gratis hækleopskrift. Opskriften kommer i to versioner. En flæset udgave og en version, der er mere klassisk.

Jeg synes den flæsede er helt uimodståelig, men den er ikke beskrevet i Emmas størrelse. Derfor har jeg fulgt opskriften i version 2.0 til at lave ribben i en størrelse 12 måneder og opskriften på skørtet i version 1.0. Det er blevet til dette søde ballerina skørt i blåt, som er perfekt til kravlealderen, da skørtet ikke er i vejen 😉

Jeg har også lavet en variant med et fint mønster bestående af: 2 lm, “spring en maske over, 3 stgm, 2 lm og 3 stgm i samme maske, spring en maske over, 1 stgm”. Gentag “-” hele vejen rundt.

Dvs. jeg har fulgt princippet med flæserne fra Alma skørtet, fra kvalitid.dk men brugt ovenstående mønster til selve flæserne.

image

Jeg har undladt, at hækle en bund i skørtet da det blev lidt træls i forhold til, hvor meget en lille størrelse som Emma skal skiftes 😉

2 thoughts on “Ballerina skørt til Emma

  1. Tusinde tak for opskriften. Jeg synes mønsteret er helt vildt flot. Men jeg forstår ikke helt opskriften i forhold til Almaskørtet. Der lukkes en runde med en kædemaske og startes med en lm. Skal jeg lave 2 lm udover den ene lm som står i hendes opskrift og slutte af med en kædemaske eller hvordan?

    Like

    • Hej Katrine
      Jeg beklager mange gange det sene svar. Når man har en lille krudtugle, er der bare meget at se til 😉

      Mine omgange i skørtet slutter med en km og starter med 2 lm. Jeg tror, at hun starter hver omgang med 1 lm. Mine “lag” i skørtet starter med to rækker stangmasker hvorefter jeg har lavet mønsteret. Her er der 4 rækker mønster i det første lag, 6 rækker i andet lag og 8 rækker i sidste lag.

      Rigtig god fornøjelse 😄

      Like

Skriv en kommentar

