Hæklede suttesnorer kan man ikke få for mange af

Hæklet suttesnor

Der er en del baby hæklerier og strik her på bloggen, hvilket egentlig ikke var min plan, da jeg startede den i sin tid. Men når ens liv udvikler sig – og det man hækler eller strikker nu en gang er til en af dem, der fylder mest i ens liv, kommer indlæggene her på bloggen også naturligt til at omhandle ting til babyer.

Før Emma blev født, hæklede jeg disse to suttesnore, så hendes sutter ikke skulle blive væk, hvilket jeg kunne forstå de ofte blev for babyfamilier. Og det kan jo blive dyrt i sutter. Jeg havde dog ikke lige tænkt så meget over, at man både kan få sutter med og uden hank. Jeg skulle jo bare have dem med hank. Men når Emma foretrækker MAM sutter (der er uden hank), har jeg været i gang med flere suttekæder med en D-ring i.

Da suttesnore her hjemme også har en tendens til at blive væk, og der både skal ligge en i pusletasker, håndtasken og skuffen, kan man aldrig få nok suttesnore. Derudover bruger vi dem også til at fastgøre Emmas ynglingsbidering, som endelig ikke må blive væk (igen).

Jeg har ikke fulgt nogen opskrift til mine suttesnore, men du kan finde nogle skønne opskrifter på Garn Grammatik og i Lutter løkker 1 (mener jeg).

Husk at hvis du laver suttesnore må de ikke være længere end 20 cm af hensyn til babys sikkerhed.

2 thoughts on “Hæklede suttesnorer kan man ikke få for mange af

Skriv en kommentar

