Hæklet kanin

 Denne lille fyr var en del af en dåbsgave, hvor der bl.a blev givet en bog om Bambi. Da modtageren også elsker at strikke og hækle – og jeg selv gør – ville jeg meget gerne give gaven et lidt personligt præg. 

Det blev til denne søde kanin, som er inspireret af Stampe i fortællingen om Bambi. Opskriften er fra Kristieskids.weebly.com og er på engelsk, men den er rigtig nem at forstå. 

Ørerne har jeg dig valgt at ændre på, da der i opskriften blev anvendt piberensere til at stive ørerne af. Da kaninen er til en baby synes jeg ikke det var det rette materiale valg. I stedet har jeg hæklet rundt så øret består af to lag af den grå farve og et lag af den lysebrune farve. De er sådeles meget stive, men kan selvfølgelig ikke helt bøjes i den position, man ønsker, ligesom ved ståltråd. 

Jeg har gjort det muligt at kunne bevæge armene op og ned ligesom ved KB aben blot ved at trække en tyk tråd gennem armen og kroppen – og hæfte den på den anden side under armen.  

Kaninen blev heldigvis modtaget med glæde 😀

  

 

Skriv en kommentar

