Hæklet orkide

Hæklet orkide

Jeg var meget nysgerrig efter selv at se, hvordan en hæklet orkide ville se ud, da jeg havde set en på Facebook lave en. Så selvfølgelig skulle jeg have gang i hæklenålen og manden sendt ud for at finde grøn tape og ståltråd. Og det er jo ikke alt, hvad jeg laver, der er til Emma, selvom det meste er 😄

Min orkide er baseret på en dansk opskrift, lavet af Jeannett Sundahl Bøge, der ligger i en Facebook gruppe, der hedder Hækle, hækle, hækle og andre hæklerier. Opskriften er baseret på to Youtube videoer, du kan finde her og her.

Jeg er lidt ambivalent mht. orkideen. Hvorfor prøve at efterligne noget så smukt som en orkide – den vil jo aldrig kunne erstatte the real thing? Tja grunden er helt åbenlyst. Fordi jeg har svært ved at holde liv i orkideer – især i de værelse i vores hus, som jeg ikke kommer så ofte ind i, men stadig gerne vil have noget pænt at kigge på, når jeg gør. Så i stedet for at kigge på en visen orkide, vil jeg hellere beundre min hæklede version 😀

2 thoughts on “Hæklet orkide

  1. Jeg kan desvære ikke finde din opskrift på hæklet orkidee. Vil du give et link til, hvor jeg kan finde den. De er utrolig smukke.

    Like

    • Hej Connie
      Opskriften er desværre ikke min, men Jeannett Sundahl Bøge har oversat den til dansk baseret på to youtube videoer. Hendes opskrift kan findes i Facebook gruppen Hækle, hækle, hækle og andre hæklerier. Du skal melde dig ind i gruppen, hvor fu kan finde den i Filer.

      Du kan også søge på Youtube for at finde den engelske video.

      Håber at det hjælper dig, ellers skriver du bare igen.

      Mvh Jeanette

      Like

Skriv en kommentar

