Vores familie dåbskjole er endelig færdig

Hæklet dåbskjole

Det har taget et stykke tid, men færdig blev den da – vores helt egen og meget personlige familie dåbskjole.

Jeg har hæklet overdelen og den lille hue, og min mand med mormors hjælp har syet foret. Til kjolen kommer også et par små sko lavet af min svigermor. Så kan det ikke blive meget mere personligt.

Frederik og mormor tegner op til for

image

Kjolen skal selvfølgelig bruges til min lille datter i maven, men den er holdt meget enkel. Både fordi det er sådan vi bedst kan lide den, men også for at den eventuelt kan passe til en lille dreng, hvis vi skulle få en sådan i familien i fremtiden.

Opskriften på dåbskjolen er inspireret af en fra sysle.dk, men hvor jeg har hæklet ærmerne og halsen anderledes samt åbnet op i ryggen, som lukkes med knapper.  Så er den nemmere at få på baby.

4 thoughts on “Vores familie dåbskjole er endelig færdig

  1. Pingback: Hæklet dåbspynt | SchnoorCaspersen

    • Hej Annika,
      Den er baseret på en opskrift, jeg har købt hos sysle.dk fra 1950’erne, hvor den blev udgivet i et eller andet blad. Sysle.dk har den desværre ikke på siden mere, men du kan evt skrive til dem og høre om den stadig er tilgængelig.
      Jeg har ændret aflukning af ærmerne og halsen i forhold til opskriften, så den bliver mere enkel, samt lavet en åbning hele vejen ned i ryggen, så den er nem at få på.
      Mvh Jeanette

      Like

Skriv en kommentar

