Hæklet babytæppe

image

Jeg ønskede at lære, hvordan man hæklede oldemor firkanter i sommers. Det er nu resulteret i et stort baby tæppe 🙂

Jeg har brugt:

  •  Garn i bomulds mix i lys og mørk grå fra Stof & Stil
  • Hæklepind 2,5

image

Min opskrift:

Husk at linke til min blog, hvis du bruger min opskrift.

lm = luftmaske

stgm = stangmaske

km = kædemaske

1. omgang: magisk ring med:  “3 stgm, 1 lm” 4 gange og afslut med en km.

2 – 50. omgang: start med 3 lm, 2 stgm, 1 lm. Fortsæt med “3 stgm i buen, 1 lm” hele vejen rundt og afslut med en km.

Afslut med en hæklet kant. Jeg har anvendt denne fra Drops.

image

4 thoughts on “Hæklet babytæppe

Skriv en kommentar

