Hæklede pulsvarmere

image

Når jeg strikker eller hækler om aftenen, kan det godt være lidt koldt for fingrende i begyndelsen.  Men disse hjælper heldigvis 🙂

Lyst til at hækle dem?

Her er hvad jeg har brugt:

  • Bomuldsgarn af den tykke slags, f.eks. fra Panduro
  • Hæklepind 3
  • Min egen opskrift

Min opskrift

Husk at linke til min opskrift, hvis du bruger den på din blog.

lm = luftmasker

fm = fastmasker

De kan hækles på rigtig mange måder f.eks. rundt eller frem og tilbage. Jeg hæklede mine frem og tilbage med fastmasker op langs siden og i et mønster som gør, at arbejdet ikke er helt så stramt som ved fastmasker. Mønstret er inspireret af væve hækling illustreret i Sys Fredebs bog: Mønster hæklet.

imageSlå lm op så arbejdet kan nå løst rundt om din hånd på det bredeste sted.

1. omgang: “fm, lm, spring en maske over” rækken ud. Vend med en lm.

2 – 30. omgang: start med en lm, “fm, lm, spring en maske over”m Vend med en lm. Ved 30. omgang lukkes af.

Hvis du har hæklet frem og tilbage og arbejdet er lidt for stramt i forhold til at kunne få dem på og af, kan du tilføje 1-2 rækker af fastmasker i begge sider, hvorefter siderne sys sammen med 6 cm i bunden og 4 cm i toppen. Lad således ca. 5 cm i midten stående åben til tommelfingeren.

image

Skriv en kommentar

