Hækl en bil

image

Da jeg fandt ud af, at jeg skulle være faster til en lille dreng, begyndte jeg straks at lede efter opskrifter på biler. Der var en del at finde, men jeg valgte denne fra tumlinger og krudtkugler.

Det gjorde jeg:

  •  Jeg har hæklet min bil i bomuld, så den er nem at vaske
  • Fyldet er fra Panduro, der egentlig er hyndefyld, men god i dette tilfælde til at forme bilen
  • Hjulene har jeg gjort lidt større og en sort kant om ruder og lygter er tilføjet for at give den mere kant. Og så skulle den selfølgelig have vinduesvisker.

imageHvis jeg skulle gøre det igen:

  • Så ville jeg have været ekstra opmærksom på den sort kant omkring vinduer og lygter, så den lå lidt pænere – eventuelt tilføjet den direkte på det stykke, der fastgøres på bilen.

Har du fundet andre opskrifter på lækre legetøjsbiler? Del gerne hvis du har fundet en opskrift du har forelsket dig i 🙂

 

Skriv en kommentar

