Babytæppe i perlestrik til min lille nevø

image

Da jeg fik at vide, at jeg skulle være faster havde jeg lige lært at strikke og hækle. Mine projekter kredser derfor ofte om babytøj eller andet udstyr til min brors lille dreng.

Før sommerferien var jeg derfor forbi biblioteket for at finde flere opskrifter og her faldt jeg over bogen Sødt og Blødt – strik til små prinser og prinsesser, af Lene Holme Samsøe.

imageDet første jeg har strikket fra bogen er dette baby tæppe i perlestrik.  Dog valgte jeg en retstrikket kant i stedet for en hæklet som beskrevet i opskriften

Jeg har brugt:

  • Lyseblå bomuldsgarn i en meget tyk kvalitet, Coton 5 fra Håndarbejdscentret.
  • Rundpinde str 6 i bambus, så  jeg kunne have strikketøjet med på flyveturen

 

One thought on “Babytæppe i perlestrik til min lille nevø

Skriv en kommentar

