Nye lamper til stuen

image

Vi har lige malet vores stue, og selvfølgelig skal vi have nye lamper, der matcher den nye stil.

Og en anden model i striber.

image

 

Jeg brugte:

  • M&K eco 100% økologisk bomuld i blå, grå og gul fra Håndarbejdscentret i Rødovre center (der skal bruges ca 1 1/2 – r nøgler grå garn, hvis du bruger en af ovenstående mønstre)
  • Hæklenål 4 1/2 for at arbejdet ikke blev for stramt
  • To Ikea skærme str. 23 cm i diameter, 16 1/2 cm høj

Min opskrift:

Husk at linke til min opskrift hvis du bruger den på din blog.

lm = luftmasker

km = kædemaske

stgm = stangmaske

Slå 78 lm op, afslut med 1 km

1 – 17. omgang: Hækl stgm hele vejen rundt, afslut med 1 km

imageFarve: 6 omgange grå, 2 omgange blå, 2 omgange gul, 2 omgange blå, 5 omgange grå.

 

Husk at prøve arbejdet på lampen løbende for at se om den passer. Tilføj evt. en ekstra stgm undervej, hvis arbejdet er for stramt.

Top og bund

Hvis du har løst kan du tilføje en top og bund. Her hæklede jeg 3 omgange i topen, hvor jeg løbende to en maske ind efter hver 3/4 stgm. I bunden var det selvfølgelig at tilføje en maske løbende ved hver 3/4 maske.

image

Skriv en kommentar

