Min nye hundehvalp

image

Jeg kunne bare ikke stå for den lille hvide hvalp, Lil’ Kino the Puppy.  Jeg faldt over den på Topping , men originalen er på engelsk og er fra Little Yearn Friends.

Alligevel tog det mig dog et stykke før jeg kom i gang med at hækle – nok fordi det blev til et par sidder, da jeg havde printet opskriften. Men for ca. 2 uger siden fik jeg endelig lyst at gå i gang – hvor lang tid kunne det da tag? Og nej, det tog virkelig ikke lang tid – og hvis man begynder at samle den hver gang man få en del færdig, kan man jo hurtig få en fornemmelse for dyret 🙂

Her er hvad jeg brugte:

  • Opskriften
  • Hvid “Victoria”, 100% bomuld, i en tyk kvalitet fra Panduro: 2 ruller + lidt ekstra
  • En sort rest, 100% bomuld, i en tyndere kvalitet formegentlig fra Føtex
  • Bamseøjne fra Stof og Stil
  • Pudefyld
  • En raslebox fra Stof og Stil
Rasleboks

Rasleboks

Som mange gange før kunne jeg ikke stå for at lave lidt om i opskriften. I stedet for hundehalsbåndet i opskriften, lavede jeg mit eget:

mr = magisk ring
fm = fast maske
lm = luftmaske
stgm = stangmaske
*_* = gentag
L/A = luk af

Betræk til rasleboksen:
1. omgang: mr, 8 fm i mr
2. omgang: 2 fm i alle m
3. omgang: *1 fm, 2 fm i samme m*
4. omgang: *1 fm, 2 fm i samme m*
5. omgang: *2 fm, 2 fm i samme m*

Her skal rasleboksen ligges ind i det hæklede betræk

6. omgang: *1 fm, 2 fm sammen*
7. omgang: 1 fm i hver m
8. omgang: 1 fm i hver m
9. omgang: 1 fm i hver m
10. omgang: *1 fm, 2 fm sammen*
11. omgang: *1 fm, 2 fm sammen*
12. omgang: *3 fm, 2 fm sammen*
13. omgang: *1 fm, 2 fm sammen*
L/A

Dekorer eventuelt rasleboksens forside med et bogstav som et hundetegn.

Sæt en lille snor i rasleboksen, så den kan sættes på halsbåndet.

Halsbånd:
Slå 45 lm op.
1. omgang: Start i 3. lm fra pinden og lav stgm i hver m
L/A

Jeg har sat en tryklås i halbåndet, så jeg kan tage det af, når hunden skal vaskes.

image

 

Min hund blev  ca. 16 cm høj.

image

Skriv en kommentar

