Pingvinen Tux

Hæklet pingvin

Et af mine første større hækleprojekter var den hæklede Linux pingvin Tux fra Kvalitid.dk. Det var et rigtig spændende projekt og en nem opskrift af forstå – selv for en nybegynder som jeg var 🙂

Til opskriften har jeg brugt:

  • Opskrift på Pingvinen Tux fra Kvalitid.dk
  • Garn: 100 % bomuld i farverne sort, hvid, gul og orange fra Stof og Stil, Timeless Cotton 8/4
  • Hæklenål: Prym 2,5 købt i Føtex
  • Plastik øjne fra Stof og Stil: 20 mm
  • Fyld fra en lille pude

I forhold til opskriften valgte jeg at anvende orange til fødderne i stedet for gul, samt plastik øjne i stedet for hæklede øjne.

Min pingvin blev ca. 17 cm høj.

Hæklet pingvin

Hæklet pingvin

Skriv en kommentar

