Mit første rigtige strikke projekt – et par strømper

Strømper2I julen 2013 strikkede jeg mit første rigtige projekt – et par sokker til mig selv. Først var jeg dog lige forbi min svigermor for at lære at læse en opskrift, at strikke med fire pinde, at samle masker op og at tage ud og ind. Men så var jeg også klar – følte jeg.

Jeg skulle selvfølgelig i gang med det samme dagen efter vores lille crash kursus, og det eneste garn jeg havde var bomuldsgarn, hvilket bestemt ikke kan anbefales. Strømperne er rimelig stramme og det er tydeligt at se, hvor der har været skift mellem en pind og en anden i skaftet – men et par strømper blev det da til.

Opskriften finder du her hos EngleGarn.

Hvis du selv skal i gang med at strikke et par strømper, vil jeg anbefale rigtig strømpegarn i uld og nylon, f.eks. 75% uld og 25% nylon. Du kan købe det hos garnforhandlere, men også i supermarkedskæder som Føtex, Bilka og en gang i mellem på tilbud hos Netto.

Husk at strikke skaftet højt nok 🙂

 

 

Skriv en kommentar

